söndag 15 februari 2009

My evening's so complete when we hit the streets to go downtown

Det har gått rätt bra att jobba i helgen ändå. Igår var det sol och jag var inte ens trött, och idag jobbar jag bara tre timmar. Igår åt även jag och Anton sushi. I'm starting to get the hang of it, även om det här med pinnar inte är min grej.. Sen var det kärleks-förfest i Imbaland (Björnes lägenhet kallas så, eftersom det är the land of greatness, fick jag förklarat för mig). Jag fick med mig Carro, och som vi alla vet, så går det inte att ha tråkigt med henne. Kanske var det förfesten med omdop och kluns, eller när vi hittade en bob och åkte nerför sjukhusbacken. Eller den sjukt bra DJ:n och att shaka ass. Fast allra mest troligt var det bästa när vi köpte världens godaste hamburgare, traskade hem, åt stört goda och stört mycket popcorn och såg sex and the city.

Idag är det söndag och sol. Snart slutar jag och då ska jag hem och göra pannkakor till mig och min sjukling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Visst är det svårt att hitta en lagom balans där man varken äter för mycket eller för lite och då man slipper ha ångest. Jag definerar inte hälsa som att avstå som socker, utan det är ju så mycket mer än så! Jag tycker att hälsa är när man själv mår bra fysiskt och psykiskt, när man hittar sin balans. Själv mår jag bäst av att försöka äta hälsosamt på vardagar och sedan äta extra gott på helgen. Jag vet ju själv ungefär hur mycket jag ska äta för att hålla min vikt stilla och må bra. Det handlar mycket om magkänsla! Lyssna på sin kropp. förr kunde jag få ångest när jag ätit väldigt onyttigt en dag, men nu har jag bytt ut ångesten mot att tänka "man lever ju bara en gång", vad gör en påse godis om 100 år? Jag mår ju faktiskt bra av att äta godis ibland eftersom jag då slipper känna att jag har olika förbud. Och dessutom är det ju våra regelbundna matvanor som avgör hur mycket vi väger och hur vi mår. Men jag försöker fokusera på att må så bra som möjligt, vilket jag gör genom att ge kroppen den näring den behöver. För då blir man ju gladare och piggare :o) kram!