tisdag 17 februari 2009

Impuls och framtid

Nu är det klart. Jag ska flytta. Oh, happy day. Jag är så peppad att jag inte ens tänkt på vad jag flyttar ifrån. Min lägenhet som jag faktiskt trivts i, men det här blir SÅ BRA. Ringde Anna och diskuterade trådlöst bredband och stavmixer och nästa vecka ska jag dit och mäta. Nu gäller bara att hitta nån som vill hyra min lägenhet, men jag har två visningar imorrn, så det ska nog lösa sig. When you really want something to happen, the whole universe conspires so that your wish comes true, du vet.

Idag har jag jobbat en lugn dag på Äpplet. Vi fikar mest hela tiden. Sen tog jag och syster en snålfika och update på bibliotekscafét och även på nyrenoverade mekka. Svängde ihop lax/quinoagish till middag och har ringt ungefär hundra samtal. Annars knåpar jag på min application till bunker hill. Jag ska läsa något som heter Human Services Program, ett tvåårigt program som ger en associate degree. Kurserna är bland annat principles of psychology, addiction and counseling. Deussstom verkar jag slippa matten. I'm psyched. (Och ifall nån frågar vad jag ska plugga för något så kommer jag framöver hänvisa till min blogg)

Imorn är min lediga dag och då ska jag på utflykt med Kicks.

1 kommentar:

indala sa...

är det där citerat från the secret?