torsdag 26 februari 2009

Busy lady

Idag har jag alltså haft min uppstyrar/fixar/sista-lediga-dan-innan flytten-dag. Jag har hunnit:
- Gå upp vid halv nio och tränat mage och rygg på iksu.
- Droppa av en massa massa saker på myrorna med hjälp av syster, gått en promenad med mitt bord och även förstört ett fönster. (In my defense, vilket fönster som sitter i en dörr går sönder av att man försöker trycka upp dörren med ryggen!?)
- Haft fina fina Elin på besök. Vänskap är så fint när den är kravlös och håller även om det går år emellan gångerna. Nu konstaterade vi dock att vi nog slagit rekord, eftersom det bara var 3 månader sen sist. Vi åt cheesecake, pratade om livet och bloggar och resor, Elin agerade flyttsällskap och flytthjälp och jag svängde ihop en enkel middag där jag äntligen (!) åt upp min italienska pasta. (En sisådär 5 år senare, men jag tänkte att detta var ett tillfälle att fira)
- Vara på besök i mitt nya hem, fått en nyckel och mätt och sånt. Jag kan inte ens förklara hur bra det känns.
- Irra runt på nydalahöjd för att vara på möte med filmgruppen inom spexet. Bollar idéer, inspirerats av youtubeklipp och delat ut uppgifter.

Nu ska jag läsa Steig Larsson.

Inga kommentarer: