torsdag 16 april 2009

Video

Dagens låt är flera. Jag är ju så insnöad att jag har svårt att lyssna igenom en hel skiva. Jag fastnar alltid på en låt och sen tar jag mig inte därifrån. Men igår i husbussen kom jag iallafall halvvägs, innan jag fastnade igen. Så nu går Jazmine Sullivans One night stand ( you are my kryptonite, you take my powers away and if I spend the night you probably drive me insane) och Call me guilty på repeat. Det är något stort över henne och hennes röst. Den är så totalt självförtroendeboostande och får mig att tänka på New York.

Sen lyssnade jag flera gånger på I'm so paid med Akon. Och jag skäms lite för att jag gillar det han ger ut. Varje gång blir jag förvånad och sen skäms jag lite till. Det känns så - hej jag är 14 år och har precis upptäckt att det finns något som heter hiphop men kan egentligen inget om riktig hiphop.

The Script är för övrigt ett sjukt bra band. Glad pop med fina texter och en melankolisk, allvarlig underton. Just nu eggar jag Before the worst (before our hearts decide it's time to love again) och Talk you down. (We're standing on a tiny ledge. Before this goes over the edge. Gonna use my heart and not my head and try to open up your eyes. This is relationship suicide)

Men, den bästa och vettigaste texten nånsin finns i India Aries låt Video.
I'm not the average girl from your video
and I aint built like a supermodel
but, I learned to love myself unconditionally
because I am a queen

when I look in the mirror the only one there is me
every freckle on my face is where its supposed to be
and I know our creator didnt make no mistakes on me
my feet, my thighs, my lips, my eyes; Im lovin what I see

Inga kommentarer: