fredag 10 april 2009

seven

We all got it. Låtarna vi skäms över att lyssna på, som vi tycker är bra. Och då menar jag inte sommarplågorna, låtarna som bara råkar fastna eller låtar som det är ok att ha en hatkärlek till. Nej, utan låtarna som du hellre flippar bort i ipoden när nån kollar, låtar du bortförklarar eller låtar som du inte riktigt erkänner är de som spelas just nu. Här är mina:

Carola - På egna ben
Mitt försvar är att Carola har en grym röst och att detta är en av de bästa pepplåtarna nånsin. Den ligger på min tränigsplaylist på ipoden.

Balsam Boys - Bara du och jag
Det här är bara pinsamt. MEN den spelades en hel helg när jag var på hockeycup i åttan, sen fastnade den lixom. För minnerna och för att jag blir så glad av den.

Hanson - Georgia
Det som är even more pinsamt är att jag gillar en hel del av Hanson. Den här låten kan jag spela 10 gånger på raden, I love it!

Peter Jöback feat Annika Norlin - Han är med mig nu
Här förvånar jag tillochmed mig själv. Peter Jöback!? Men det kanske blir lite coolare av att Annika Norlin (alias Saferide) är med. Eller? Iallafall, töntigt glad blir jag av den här låten.

Martin Stenmarck - Cure for you
Martin har ju helt spårat ur. Jag menar, svenska och melodifestival? Come on! Det här var dock hans första singel och den var på engelska och jag gick i åttan och satt i Oasen och kollade på MTV. Alltså helt förståeligt.

Darin - Money for nothing
Det är samma sak här, jag avgudar ju Darin, så den här låten är egentligen bara ett exempel på pinsamheten. Men den ÄR sjukt bra.

DiLeva - Vad är frihet?
Jag är ju egentligen faktiskt inget fan av DiLeva, men jag diggar den här låten. Hur kan man inte göra det lixom?

(Linda och Anna, ni är dom jag tror kommer förstå mig bäst i det här, så ni får gärna skriva en egen lista så jag slipper vara ensam :P)

1 kommentar:

BästisAnna sa...

Hahaha, jag förstår till tusen!! Dör lite härborta. Det värsta var nog DiLeva, men jag ska allt toppa det! :) Kärlek till min musiktönt till bästis <3