söndag 5 juli 2009

Wien

Nu är vi i Wien. Igar tog vi nattaget (där dom snodde vara pass över natten och vi fick frukost pa sängen) fran ett soldränkt, underbart och lättjefyllt Zurich. Sista dagarna spatserade vi runt, at fondue pa en traditionell Schweizisk resturang, at hejda lunch pa Papa Joes, lag i parken en hel dag och bara solade, läste, drack vin, badade, jag gjorde simhopp (mer eller mindre vackra), at pizza, plockade glasbitar fran botten, hangde med svanar osv.

Jag gillar Wien. Gillar typ alla storstäder med vackra, gamla stenhus. Däremot bor vi lite utanför centrum (visserligen nära tagstationen, i ett eget fräscht rum) och allt är stängt pa söndagar. Sa efter en lugn roddardag (lite incheckning, sömn, bokning, dusch osv) tog vi tunnelbanan och hamnade mitt i en kyrka. Gick in i Stefansdomen som var stunningly beautiful. Gick även upp de 340 trappstegen till kyrktornet och fick en fin utsikt. Vandrade omkring pa smagator, till kanalen, runt i stadsparken och letade efter Mozarts hus.

Jag har ont i min visdomstand och ikväll ska jag läsa ut min fantastiska bok, Flyga drake. Imorrn ska vi äta bakelser i en park, sightseea lite mer och hälsa pa Mozart igen.

1 kommentar:

Annabästis sa...

min bästisbabyhoneydarl!!! jag saknar dig så ofantligt! håller själv på att krisa sönder här hemma. tusen förlåt att jag inte har läst mailet förräns nu, jag är sämst. ska svara så fort jag stiger upp ur sängen imorgon bitti.

all kärlek till dig och jag hoppas du har det bäst!! i love you