fredag 3 juli 2009

couchsurfing

I Nice blev det valbehovlig somn, sol och bad. Plus billig mat och en tvatimmars promenad runt stan och solnedgang pa stranden. Sjukt fint. Pa onsdagen akte vi nio timmars tag till Zurich. 4 byten, 3 ignoranta italienare, 25 min forsening och otaligt kaos senare var vi framme. Bara for att aka fel pa sparvagnen och tillslut ta en taxi och va framme 2 timmar senare an planerat. Vi har hur som helst testat couchsurfing nu, det ar konstigt men bra.

Igar motte vi upp med Owen och vandrade runt i Zurich. Langs Banhoff Strasse, i gamla stan och langs vattnet. Det ar vackert, vanligt och dyrt. Pa kvallen hade jag och Anna varan efterlangtade reservation pa Blindekuh (betyder blinda kon). Det ar nog det mest udda jag nansin gjort. Du kommer in i en foaje, far lite information och far titta pa en kort meny. Sen kommer en blind servitris och leder dig in till.. ja, jag har ingen aning. Det var beckmorkt. Jag vantade pa att mina ogon skulle vanja sig eller att en liten ljuskalla skulle tandas, men icket. Det var sa obeskrivligt morkt. Anna och jag gjorde grimarser, pratade och at god mat, traffade en familj fran Boston och hade valdigt trevligt. Sen motte vi upp med Owen igen, satt pa en uteservering och at sen nachos pa Cafe Odeon.

Idag har vi atit en av de godaste hamburgarna nansin pa Papa Joes och sen bara chillat i en park vid vattnet.

Inga kommentarer: