lördag 11 juli 2009

just have to say

Jag alskar livet. Det ar ett gott gott liv, och Anna och jag ar nog bast i hela vida, jobbiga, krangliga varlden som kallas osteuropa. Man blir sa egoboostad och fylld av sjalvfortroende nar man lyckas gora sig forstad nar ingen forstar och kirra liggplats och snickers och vin pa taget. Sen lyckades vi aven klura ut Krakows station som bestar av ungefar 100 olika byggnader, ej sammankopplade med noll struktur. Det gav oss dock en ny van, Brandon fran the big US, tillsammans kirrade vi biffen och testade varandra for att ingen skulle falla i fallan dumb-ass-american eller dumb-ass-swede-fallan (som att det skulle kunna handa, HA!).

Nu kanner jag mig human igen, efter dusch och tva frukost, lite lasning och inringning pa kartan. Har min fina fina klanning som jag kopte pa marknaden igar, efter min forsta lyckade prutning (marknaden bestod forovrigt av enbart asiater och knogjarn) och vi bor pa forsta vaningen (observera!) pa ett finfint hostel. Idag ska vi spatsera och mandag blir det Auschwits-tour. Ar sa peppad man kan (och far) bli pa forintelse.

(Plus att jag blir sa lycklig for mail fran underbara vanner och skype med min alskling och telefonsamtal fran varldens basta David och sma sma till synes obetydliga kommentarer pa facebook fran vara reskamrater. Varlden kanske ar tillrackligt stor for att rymma allt. )

Inga kommentarer: