torsdag 9 juli 2009

dizzy daisy in prague

Prag har karaktar. Jag gillart. Vi kom hit tisdag kvall, efter lite forsening och den obligatoriska beginners-chaos (vart ar jag, vart ska jag, ta ut pengar, hur koper man biljetter, ingen forstar mig osv osv). Idag har vi vandrat runt; charles bridge (tydligen typ den forsta bron i Prag) och massa unika souvenir shops, kyrkor och byggnader, old t0wn square med astronomiska klockan, en otroligt fin tradgard med fejk stenmur och vita pafpaglar. Efter en enkel middag (pasta och kottfarsas, vad annars?) sa drog vi pa pub crawl. Basically; massa random folk som mots, betalar en viss summa pengar, springer omkring pa olika pubar och far gratis shots. Sjukt kul hade vi. Flipcup, dans, absint och trevliga mannsikor. Efter taxi och mat och pa en klubb som hette Cross ser Anna och jag ingen mindre an Kieran (!! Snubbe vi hangde med i Paris) Hur random ar inte det? Underbart var det iallafall.

Vi bor pa ett hostel som heter Dizzy Daisy, pa oversta vaningen (med var karma; vad annars? 110 trappsteg) och trivs bra. Prag ar billigt, nerganget, udda och vackert. Nu ska jag sova. Klockan ar fem.

Inga kommentarer: