lördag 27 juni 2009

paris oh paris

Jag tror jag ar kar. Paris ar helt underbart, men slitsamt. Jag har traningsvark overallt, jag ar konstant svettig och slutkord, men det ar sa javla vart det! Vi bor pa ett galet roligt hostel som heter Peace&Love. Vi har 124 trappsteg upp till vart lilla lila rum, bara att tanka pa det gor mig trott. Men stamningen ar fantastisk, hela Paris-atmosfaren ar harlig, aven om fransman faktiskt ar ratt kyliga och deras biljettsystem till tunelbanan suger.

I torsdags kom vi; Jeff och hans van Olivia motte oss. Snacka om lycka att fa se honom igen. Pa kvallen kakade vi middag pa le Zimmer, dar vi hade en svensk servitris och pratade sprak och kulturskillnader. Sen gick vi vidare till Banana Cafe, en gaybar dar vi dansade till Michael Jackson i en kallare.

Igar var det sightseeing-dag. Vi gick 700 trappsteg upp till andra vaningen i Eiffeltornet, utsikten var helt fantastisk. Aven om jag sett allt detta pa kort och i filmer sa ar det en helt annan sak att se det i verkligheten. Sen promenerade vi till Triumfbagen, kollade lite pa Louvren och Notre Dame. Pa kvallen at vi hejda-middag med Jeff och hans vanner. Plus nagra duvor. Jag och Anna drog tillbaka till hostelet dar det serverades Michael Jackson-drinkar i hans ara. Traffade helt sjukt skona manniskor; Owen och Kieran fran Canada, Jesper fran Danmark, Shannon fran US, Willie fran Indoneisen och bara pratade pratade, pratade. Skrattade och dansade och jamforde ord och uttal och skillnader. Vid tva stangde baren, vi kopte billig alkohol och gick vi ner till kanalen och hangde och vid fem stupade jag i sang.

Det ar ett gott liv, for sure.

Inga kommentarer: