söndag 1 september 2013

Sommar 2013

Ditt favoritställe på sommaren?
Löparö. 

Vad var det bästa med sommaren 2013?
New York, New York. Att den var så lång och började redan i maj.

Favoritsommardoft?
Nyklippt gräs och solskyddsfaktor. 

Sommarens drink?
Frozen Margarita för 5 dollar. 

Vilka datum från sommar 2013 kommer du alltid komma ihåg?
7 juni då jag tog examen. 18 juni då jag kom in på Kulturama. 5 juli, då jag landade i New York

Sommarens hetaste? 
Mitt rum i Williamsburg.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2013?
Åh det är så många. Alla musikallåtar jag hört, repat in och lyssnat på till förbannelse. Jar of Hearts som vi spelade sista natten med klassen. Skinny Love med Birdy alla bitterljuva dagar. Get Lucky med Daft Punk, Pompeii med Bastille och It's time med Imagine Dragons påminner om sista veckorna i Umeå. 

Hur tillbringade du midsommar?
På Löparö, som jag gjort de senaste sex åren. Bubbel, sillunch, tårta på ängen, middag och fina vänner. Så som det ska och brukar vara.  

Vad lärde du dig den här sommaren? 
Så otroligt mycket. Balett, skådespelartekniker, att våga. Hitta i Williamsburg och känna mig trygg i New York. Massor om mig själv och vem jag är och vad jag kan.  

Vad var sämst med sommaren? 
Saknad.

Vad önskade du dig och fick? 
Typ allt jag någonsin drömt om i New York. 

Bästa köpet? 
Köpte inte så mycket så säger två underbara gröna klänningar. 

Vilka böcker har du läst?
I kroppen min, How to be a woman, ett par deckare och några till. 

Sommarens bästa tillfälle? 
Oj, det är så många. Den där dagen på Löparö då himlen var blå och vi åkte båt och badade och drack öl på bryggan och livet kändes som en Pripps blå-reklam. Sista kvällen med klassen då vi smög upp på ett hustak och drack bubbel med neonljusen bredvid och spelade låtar och jammade och grät och aldrig ville att det skulle ta slut. 

Var 2013 en bra sommar? 

Ja. Helt helt fantastiskt. Kanske den bästa ever. 

Inga kommentarer: